Marknadsföring, distans
Ekonomi, Handel och Administration
Distans, 100 poäng
Undervisningen i kursen ska behandla följande centrala innehåll:
- Lagar och andra bestämmelser som styr marknadsföring. I samband med det behandlas etik och hållbar utveckling inom marknadsföring.
- Teorier och tendenser inom området marknadsföring.
- Marknads- och omvärldsanalys. I samband med det behandlas metoder och analysverktyg för marknadsinformation.
- Marknadsstrategier och marknadsplanens innehåll och funktion.
- Marknadsföring av varor och tjänster. I samband med det behandlas den betydelse som varaktiga relationer med kunder, leverantörer, anställda och andra intressenter har för ett företags affärsutveckling.
- Intern och extern marknadskommunikation.
- Internationell marknadsföring.
Information om distansutbildning
Att läsa på distans innebär:
- att du inte kommer att ha lektioner i din utbildning
- att du får instruktioner och uppgifter via skolans digitala lärplattform
- att kontakten med din lärare sker i huvudsak via den digitala lärplattformen eller via mejl
- att du behöver tillgång till en dator och internetuppkoppling
- att du behöver kunna planera och genomföra dina studier självständigt
- att timmarna du behöver studera är minst lika många som vid klassrumsstudier – även om du själv kan välja när du studerar
- att slutprovet görs på plats på skolan
Förkunskapskrav
Företagsekonomi 1 eller kursen entreprenörskap och företagande.
Godkänt betyg i svenska/svenska som andraspråk på grundläggande nivå eller motsvarande kunskaper
Ämnes-/kursplan
FÖRMAD0 (Länk till extern sida.)
Anmälningskod
FÖRMAD0-DI
Skolform
Gymnasial utbildning
Antal Kursstarter: 12