Har du sökt utbildning utanför din hemkommun?
För att skicka in din ansökan du gjort via annan kommun behöver du följa stegen nedan.
1. Ansök till den kommun där du vill studera (Observera att utbildningar som erbjuds i din hemkommun vanligtvis inte beviljas via en annan kommun)
2. Spara en kopia på den ansökan du gjort
3. Gå till e-tjänsten
4. Följ stegen för att ladda upp din ansökan
5. Bifoga betyg
Eftersom all hantering av ansökningar mellan olika kommuner sker via pappersform är det en handläggningstid på 14 dagar.
Vi kommer meddela kommunen du gjort ansökan till, om vi beviljar eller avslår kostnaden för utbildningen. Du kommer få ett meddelande om din ansökan är beviljad eller ej både vi oss som hemkommun och den kommun du sökt utbildning till.
1. Ansök till den kommun där du vill studera (Observera att utbildningar som erbjuds i din hemkommun vanligtvis inte beviljas via en annan kommun)
2. Spara en kopia på den ansökan du gjort
3. Gå till e-tjänsten
4. Följ stegen för att ladda upp din ansökan
5. Bifoga betyg
Eftersom all hantering av ansökningar mellan olika kommuner sker via pappersform är det en handläggningstid på 14 dagar.
Vi kommer meddela kommunen du gjort ansökan till, om vi beviljar eller avslår kostnaden för utbildningen. Du kommer få ett meddelande om din ansökan är beviljad eller ej både vi oss som hemkommun och den kommun du sökt utbildning till.